آشنایی با بهترین روش های شستشوی فضای اداری در بخش خدمات عمومی و تعمیرات در صنعت معدن، فولاد و فلزات

آشنایی با بهترین روش های شستشوی فضای اداری در بخش خدمات عمومی و تعمیرات در صنعت معدن، فولاد و فلزات

اهمیت نظافت فضای اداری در بخش خدمات عمومی و تعمیرات در معدن، فولاد و فلزات

نظافت و بهداشت در فضای اداری، بخش جدایی‌ناپذیر فعالیت در بخش خدمات عمومی و تعمیرات در صنایع معدن، فولاد و فلزات است. این امر نه تنها به لحاظ روحیه و کارایی کارکنان اهمیت دارد، بلکه بر ایمنی و سلامت آن‌ها نیز تاثیر زیادی می‌گذارد.

فضای اداری نامرتب و پر از گرد و غبار می‌تواند بر روحیه کارکنان تاثیر منفی بگذارد و باعث بی‌حوصلگی و کاهش کارایی آنها شود. در مقابل، فضای اداری تمیز و مرتب می‌تواند محیطی دلنشین و با نشاط ایجاد کند و انگیزه کارکنان را برای کار بیشتر افزایش دهد و نهایتا موجب افزایش بازدهی افراد گردد.

علاوه بر آن وجود گرد و غبار و پراکندگی آلودگی‌ها در محیط پیرامون افراد در محل کار، می‌تواند باعث مشکلات تنفسی، آلرژی و سردرد شود و تمرکز و دقت کارکنان را کاهش دهد. نظافت به کاهش آلودگی هوا و ایجاد محیطی آرام و به دور از تنش برای کارکنان منجر می‌شود.

انباشت کاغذها، اسناد و وسایل اضافی در فضای اداری می‌تواند خطر آتش سوزی، سقوط و لغزش و گم شدن مدارک و لوازم  را افزایش دهد. علاوه بر آن عدم نظافت روزانه  دسترسی افراد به لوازم و اسناد مور نیازشان را مختل می‌کند. با انجام نظافت روزانه و حفظ استاندارهای بهداشتی می‌توان تمامی این چالش ها را برطرف نموده و به ایجاد فضایی منظم، کارآمد و مناسب ببرای کارکنان کمک نمود.

لازم به ذکر است که فضای اداری نامرتب و پر از گرد و غبار می‌تواند تصویر منفی به مراجعان بدهد. در مقابل، فضای اداری تمیز و مرتب می‌تواند تصویر مثبت و حرفه ای از شرکت به مراجعان بدهد. بنابراین برای حفظ این بازخورد باید برنامه منظمی برای نظافت فضای اداری تنظیم و اجرا شود. این برنامه باید شامل مشخص کردن وظایف، مسئولیت ها و بازخورد نظافت ثسنت های مختلف فضای اداری باشد.

برای ایجاد فضایی مناسب و استمرار در نظافت منظم و روزانه نیاز به دستگاه‌ها و تجهیزات نظافت صنعتی بسیار احساس می‌شود. به کارگیری این دستگاه‌ها روند نظافت را سرعت بخشیده و کیفیت نظافت را نیز بالا می‌برد و همین امر می‌تواند پیوستگی پروسه نظافت را تضمین نماید.

کاربرد اسکرابر در شستشوی فضای اداری در معدن، فولاد و فلزات

اسکرابر صنعتی دستگاهی است که برای شستشوی و ضدعفونی کردن سطوح مختلف از جمله سطوح اداری، تجاری و صنعتی استفاده می شود. این دستگاه می تواند انواع آلودگی‌ها اعم از گرد و غبار، چربی، لکه‌ها و … را از سطوح سخت مانند سنگی، سرامیکی، بتنی، سیمانی و انواع کفپوش و … ضدعفونی و پاکسازی نماید.

اسکرابر با عملکرد بهینه و مناسب خود،  می‌تواند سطوح را به سرعت و به طور موثر شستشو دهد و به این ترتیب به کاهش زمان و هزینه های نظافت کمک می‌کند. این دستگاه تمامی سطوح را به طور کامل و بدون جا گذاشتن لکه یا رده های خیسی بر روی زمین مورد نظافت قرار می‌دهد.

از آنجایی که محیط های اداری به طور روزانه محل عبور و مرور افرادی زیادی است، آلودگی‌ها به راحتی به سطوح کف منتقل شده و با جابجایی افراد از نقطه‌ای به نقطه دیگر منتشر می‌شوند. دستگاه اسکرابر با پاشش همزمان آب و مواد شوینده به برس زنی سطوح کف پرداخته و سپس تمامی آب و آلودگی های ناشی از شست و شوی را با کمک شاسی طی تعبیه شده در پشت دستگاه جمع‌آوری و مکش می‌نماید. بنابراین کاربر در حین نظافت نیز همواره سطوحی تمیز و خشک خواهد داشت و این به انجام روند نظافت در طول روز و در هنگام تردد افراد نیز بسیار موثر است.

کاربرد جاروبرقی صنعتی در نظافت فضای اداری در معدن، فولاد و فلزات

جاروبرقی صنعتی دستگاهی پرکاربرد و قدرتمند در نظافت فضاهای مختلف از جمله فضای اداری در صنایع معدن، فولاد و فلزات است. این دستگاه می‌تواند با قدرت بالای مکش و سرعت آن هر نوع آلودگی‌ در محیط اداری  مانند گرد و خاک، خرده های کاغذ و ریزش‌های زیر میز کارکنان را به راحتی جارو کرده و به درون مخزن خود انتقال دهد.

محیط های اداری معمولا بخش ها و قسمت های مختلفی دارد که لوازم و تجهیزات زیادی را در خود جای می‌دهند. کارکنان روزانه به طور مستقیم از این تجهیزات اداری استفاده می‌کنند. بنابراین نظافت روزانه در این فضا از ضروریات محسوب می‌شود. غبارروبی از تجهیزات و لوازم توسط دستگاه مکنده صنعتی بسیار راحت و در مدت زمان کوتاهی صورت می‌گیرد. مکنده صنعتی با برخورداری از موتورهای قوی و سرعت بالای مکش هرگونه آلودگی را از سطوح مختلف مکش کرده و سطوحی تمیز و عاری از هرگونه آلاینده بر جای می‌گذارد.

وجود مخزن بزرگ به کاربر کمک میکند تا عملیات نظافت را بدون تخلیه های مکرر مخزن پیش برده و به نظافت بپردازد. علاوه بر آن فیلتراسیون قوی در جاروبرقی صنعتی از انتشار آلودگی و گرد و غبار به هوا جلوگیری می‌کند.

کاربرد مبل و موکت شوی در شستشوی فضای اداری در معدن، فولاد و فلزات

مبل و موکت شوی دستگاهی است که برای شستشوی و ضدعفونی کردن مبلمان، موکت و فرش استفاده می‌شود. این دستگاه می‌تواند انواع آلودگی‌های عمقی و لکه‌های کهنه و… را از سطوح پارچه‌ای و پرزدار پاک کرده و مکش نماید. مبل و موکت شوی به طور مکانیزه عمل می‌کنند و در مقایسه با روش‌های سنتی و دستی می‌تواند مبلمان، موکت و فرش را با سرعت بیشتری شسته و به این ترتیب پروسه نظافت را کوتاه‌تر می‌کند.

این دستگاه های نظافتی می‌تواند سطوح مبلمان، موکت و فرش را به بهترین شکل ممکن ضدعفونی کرده و به این ترتیب به از بین بردن میکروب ها و باکتری ها کمک می‌کند. نظافت دوره‌ای این تجهیزات اداری با استفاده از مبل و موکت شوی می‌تواند به افزایش عمر آن‌ها نیز کمک کند.

کاربرد نماشوی در شستشوی فضای اداری در معدن، فولاد و فلزات

نمای ساختمان‌ها، به ویژه در محیط‌های صنعتی مانند معدن، فولاد و فلزات، به مرور زمان در معرض آلودگی‌های مختلفی مانند گرد و غبار، دوده، چربی، رسوبات و … قرار می‌گیرند. این آلودگی‌ها نه تنها ظاهر ساختمان را زشت و ناپسند می‌کنند، بلکه می‌توانند به مرور زمان به مصالح و سازه‌های ساختمان نیز آسیب برسانند.

نما شوی دستگاهی مکانیزه است که برای شست و شوی و پاکسازی نمای ساختمان‌ها از انواع آلودگی‌ها استفاده می‌شود. این دستگاه با استفاده از فشار آب و مواد شوینده مناسب، می‌تواند آلودگی‌ها را از سطح نمای ساختمان به طور کامل پاک کند. این دستگاه با شست و شوی دقیق نمای ساختمان به شکلی مکانیزه در کاهش هزینه های نظافت بسیار موثر است.

نما شوی با استفاده از بازوی بلند و قابل تنظیمی که دارد نمای ساختمان را به طور کامل و بدون باقی ماندن لکه یا رسوب پاکسازی کند. نمای تمیز و عاری از آلودگی می‌تواند زیبایی ساختمان را حفظ کند و به جذابیت محیط اداری بیافزاید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 8 =

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید