آشنایی با جدیدترین روش های شست وشوی سالن تولید مواد غذایی در بخش فرآوری، تولید و بسته بندی در صنایع غذایی، دامی و کشاورزی

آشنایی با جدیدترین روش های شست وشوی سالن تولید مواد غذایی در بخش فرآوری، تولید و بسته بندی در صنایع غذایی، دامی و کشاورزی

ضرورت شست و شوی سالن تولید مواد غذایی در بخش فرآوری، تولید و بسته بندی درصنایع غذایی، دامی و کشاورزی

سالن تولید مواد غذایی در بخش فرآوری، تولید و بسته بندی در صنایع غذایی، دامی و کشاورزی، مکانی است که در آن مواد اولیه خام به محصولات نهایی تبدیل می‌شوند. این سالن‌ها باید به گونه‌ای طراحی و ساخته شوند که از بالاترین استانداردهای بهداشت و ایمنی برخوردار باشند و در عین حال کارآمد و مقرون به صرفه باشند. چیدمان خاص یک سالن تولید مواد غذایی می‌تواند بسته به نوع محصولی که تولید می‌شود متفاوت باشد. در بخش دریافت مواد، مواد اولیه خام مانند گوشت، فرآورده های لبنی، غلات یا میوه ها و سبزیجات دریافت و بازرسی می‌شوند. سپس مواد اولیه خام برای پردازش آماده می‌شوند. این ممکن است شامل کارهایی مانند شستن، خرد کردن، خرد کردن، مخلوط کردن یا پختن باشد. در مرحله بعد فرآوری مواد اولیه صورت میگیرد و سپس بسته بندی انجام میشود.

در طول مسیری که گفته شد محیط باید کاملا بهداشتی باشد و به طور مداوم مورد نظافت قرار بگیرد. از آنجایی که سالن تولید و فرآوری و بسته بندی به طور مستقیم با مواد غذایی سروکار دارد و در واقع مملواز مواد خام غذایی است رعایت بهداشت روزانه در ان امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

برای حفظ و پایداری بداشت و نظافت محیط بهتر است از دستگاه ها و تجهیزات نظافت صنعتی بهره برد که میتوانند در مدتی کوتاهی محیطی بزرگ و گسترده را نظافت نمایند بدون اینکه تغییری در کیفیت نظافت حاصل شود.

کاربرد اسکرابر در نظافت سالن تولید مواد غذایی در صنایع غذایی، دامی و کشاورزی

دستگاه اسکرابر صنعتی یک ماشین اتوماتیک برای نظافت صنعتی در فضاهای بزگ است. این دستگاه به طور مکانیزه به شست و شوی سطوح کف پرداخته و باعث ارتقای سطح بهداشت و نظافت محیط میگردد. مخزن آب تمیز این دستگاه با پاشش آب بر روی سطح کثیف آلودگی ها را نرم کرده و سپس دستگاه شروع به برس زنی مینماید. در مرحله بعد شاسی تی تعبیه شده در قسمت انتهایی با حرکت دستگاه به مکش آب آلوده و پسماندها کرده و سطوحی خشک و تمیز را برجای میگذارد.

اپراتور میتواند در طول روز و هنگام تردد کارکنان به طور مداوم دستگاه را به حرکت در آورده و به نظافت بپردازد. خشک کردن همزمان دستگاه موجب میگردد که آلودگیها از نقطه ای به نقطه دیگر منتقل نشده و سالن همواره تیز و عاری از آلودگی باقی بماند.

اسکرابرها می توانند سطوح سالن تولید را به سرعت و به طور موثر تمیز کنند و در زمان و هزینه صرفه جویی کنند. لکه های ناشی از ریختن مواد غذایی، نوشیدنی ها و مواد شیمیایی می توانند ظاهر سالن تولید را نامناسب کرده و باعث آلودگی محصولات غذایی شوند. همچنین ریختن مایعات در سالن تولید می تواند باعث لغزندگی سطوح و ایجاد خطر برای افراد و همچنین باعث فساد محصولات غذایی شود. عملکرد اسکرابر میتواند تمام این آلودگی ها را از بین برده و در حفظ و ارتقای بهداشت نقش مهمی را ایفا نماید.

کاربرد مکنده صنعتی در نظافت سالن تولید مواد غذایی در صنایع غذایی، دامی و کشاورزی

همانطور که گفته شد، در سالن تولید ویا بخش فرآوری و یا بسته بندی، ریزش های زیادی بر روی زمین و سطوح مختلف اتفاق می‌افتند. این ریزش ها اگر نظافت نشوند ممکن است رسوب کرده و باعث ایجاد فساد در محیط شوند. نهایتا این اتفاقات به خرابی و فساد مواد غذایی منجر می‌گردد. برای جلوگیری از خرابی مواد اولیه و حفظ تازگی مواد و ایجاد محیطی مطبوع باید سالن تولید مواد غذایی به طور روزانه و مستمر مورد نظافت صنعتی قرار بگیرد.

یکی از این ابزارهای سودمند برای نظافت سالن تولید مواد غذایی مکنده صنعتی است. این ماشین نظافتی با مکش قوی و قدرتمندی که دارد میتواند هرگونه ریزش، پسماند و آلودگی را از روی سطوح مختلف مکش نموده و وارد مخزن خود نماید. این دستگاه با قدرت مانور بالایی که دارد میتواند نقاط دور از دسترس مانند زیر تجهیزات و دستگاه ها را به راحتی تمیز نموده و سطوحی تمیز را بر جای بگذارد.

کاربرد واترجت صنعتی در شست و شوی سالن تولید مواد غذایی در صنایع غذایی، دامی و کشاورزی

واترجت صنعتی با استفاده از فشار بالای آب میتواند تمامی رسوبات و جرم های کهنه و سخت با راحتی نرم کرده و مورد شست و شوی قرار دهد. سالن تولید مواد غذایی همواره در معرض ریزش مواد غذایی مختلف قرار داردو. ممکن است مایعات ناشی از مواد غذایی بر روی زمین نشت کرده و رسوب کنند. ماندگاری این مواد بر روی زمین میتواند عامل فساد و ایجاد گندیدگی در محیط گردند. برای رفع این رسوبات واترجت صنعتی بهترین گزین است. این دستگاه با پرتاب آب به سمت نقاط آلوده هر گونه کثیفی و آلودگی را از سطح جدا ساخته و سطح مورد نظر شست و شوی میدهد.

این دستگاه میتواند از مواد شوینده نیز در امر نظافت و شست و شوی استفاده نماید. مهم‌ترین مزیت این دستگاه نظافت سریع و با کیفیت بالا است. این دستگاه روند نظافت را تسریع کرده و علاوه  بر آن در مصرف زمکان و آب نیز صرفه جویی مینماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − چهارده =

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید