آشنایی با بهترین روش های نظافت انبار محصول و سردخانه در بخش انبار محصول و سردخانه در صنایع غذایی، دامی و کشاورزی

آشنایی با بهترین روش های نظافت انبار محصول و سردخانه در بخش انبار محصول و سردخانه در صنایع غذایی، دامی و کشاورزی

لزوم نظافت انبار محصول و سردخانه در بخش انبار محصول و سردخانه در صنایع غذایی، دامی و کشاورزی

بخش انبار محصول و سردخانه در صنایع غذایی، دامی و کشاورزی نقشی حیاتی در حفظ کیفیت و تازگی محصولات کشاورزی، دامی و دریایی ایفا می کند. این بخش ها با فراهم کردن شرایط دمایی و رطوبتی مناسب، از فساد زودهنگام محصولات جلوگیری کرده و به حفظ ارزش غذایی و سلامتی آن‌ها کمک می‌کنند. انبارها محل نگهداری محصولاتی هستند که نیازی به نگهداری در دمای پایین ندارند. این بخش باید دارای تهویه مناسب، قفسه بندی و سیستم کنترل آفات باشند.

سردخانه ها نیز محل نگهداری محصولاتی هستند که باید در دمای پایین نگهداری شوند تا از فساد آنها جلوگیری شود. سردخانه ها در انواع مختلفی با دماهای مختلف برای نگهداری انواع مختلف محصولات طراحی و ساخته می شوند. این بخش با جلوگیری از فساد محصولات، به کاهش ضایعات مواد غذایی کمک می کنند. همچنین سردخانه ها با نگهداری محصولات در دمای مناسب، طول عمر مفید آن‌ها را افزایش می‌دهند.

باکتری ها، قارچ ها، ویروس ها و انگل ها از جمله رایج ترین میکروارگانیسم هایی هستند که می توانند در بخش انبار محصول و سردخانه یافت شوند. این میکروارگانیسم ها می توانند باعث فساد مواد غذایی، بیماری های منتقله از غذا و سایر مشکلات سلامتی شوند. عدم نظافت این محیط ها موجب تجمع حشرات و جوندگان شده که می توانند ناقل بیماری های مختلف باشند و همچنین به مواد غذایی آسیب برسانند و باعث آلودگی آنها شوند.

بنابراین نظافت مداوم و روزانه باعث میشود که محیطی تمیز و عاری از الودگی ایجاد شده و از فساد مواد غذایی جلوگیری شود.

کاربرد اسکرابر در نظافت انبار محصول و سردخانه در صنایع غذایی، دامی و کشاورزی

در انبار محصول و همچنین سردخانه در صنایع غذایی، دامی و کشاورزی ممکن است ریزش ها و پسماندهای زیادی به طور روزانه بر روی سطوح ریخته شود. در صورت عدم جمع آوری و نظافت این ریزش ها، باکتری ها و میکروب ها رشد کرده و محیط را از حالت بهداشتی و تمیز خارج میکنند. بنابراین وجود دستگاه های مکانیزه نظافت صنعتی میتواند به افراد و کارکنان در این محیط کمک کرده و سطوحی تمیز را به ارمغان آورد.

اسکرابر صنعتی یکی از دستگاه هایی است که میتواند سطوح مختلف را پوشش هایی همچون سرامیک، سنگ، سیمان، کاشی و… مورد شست و شوی و نظافت قرا دهد. این دستگاه به طور همزمان سطوح مختلف را شسته و خشک مینماید. در نتیجه آلودگی ها از نقطه ای به نقطه دیگر منتقل نمیگردد. نظافت روزانه به دلیل سرعت عملکرد این دستگاه کاملا امکان پذیر بوده و قابل اجرا است. ر ضمن این دستگاه موجب ارتقای کیفیت نظافت نیز میگردد.

کاربرد سوییپر در نظافت انبار محصول و سردخانه در صنایع غذایی، دامی و کشاورزی

سوییپر دستگاهی است که برای تمیز کردن و جمع آوری گرد و غبار، ذرات معلق، ضایعات و آلودگی ها از سطوح مختلف استفاده می شود. سوییپرها در انواع مختلفی با ویژگی ها و کاربردهای مختلف موجود هستند. سوییپر می تواند به سرعت و به طور موثر گرد و غبار، ذرات معلق، ضایعات و آلودگی ها را از سطوح مختلف جمع آوری کند و به این ترتیب فرآیند نظافت انبار محصول و سردخانه را به طور قابل توجهی سریعتر و آسان تر می کند. این دستگاه با جمع آوری گرد و غبار و زباله های درشت از سطوح، موجب نظافت کف در انبار محصول و سردخانه شده و تردد وسائل و افراد را در سرخانه راحت تر مینماید.

نظافت منظم انبار محصول و سردخانه با سوییپر می تواند به بهبود بهداشت و ایمنی محیط کار و همچنین به حفظ کیفیت مواد غذایی کمک کند. این دستگاه همچنین در بلندمدت به کاهش هزینه های مربوط به نظافت و نگهداری انبار محصول و سردخانه کمک کند.

کاربرد مکنده صنعتی در نظافت انبار محصول و سردخانه در صنایع غذایی، دامی و کشاورزی

در انبار محصول و سردخانه مواد غذایی، ممکن است فضاهایی باشد که هموار نبوده و دسترسی به آن ها امکان پذیر نبوده و یا نظافت آن ها با مشکلاتی همراه باشد. برای رفع این مشکل میتوان از مکنده صنعتی استفاده نمود. این دستگاه به دلیل مجهز بودن به لوله خرطومی بلند و قابل انعطاف می‌تواند به تمام نقاط دور دسترسی پیدا کرده و عملیات نظافت را به راحتی انجام دهد. این دستگاه نظافتی دارای لوازم جانبی و نازل های متعددی است که می‌تواند دسترسی کاربر را به همه نقاط فراهم کند.

مخزن بزرگ این دستگاه نیز میتواند حجم زیادی از آلودگی و پسماند را در خود جای دهد. در واقع کاربر میتواند در مدت زمان کوتاهی حجم وسیعی از محیط را تمیز نموده بدون اینکه نیاز به تخلیه مکرر مخزن داشت باشد.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید