آشنایی با بهترین روش های نظافت سالن تولید فرآورده های گوشتی و لبنی در بخش فرآوری، تولید و بسته بندی در صنایع غذایی، دامی و کشاورزی

آشنایی با بهترین روش های نظافت سالن تولید فرآورده های گوشتی و لبنی در بخش فرآوری، تولید و بسته بندی در صنایع غذایی، دامی و کشاورزی

ضرورت شستشوی سالن تولید فرآورده های گوشتی و لبنی در صنایع غذایی، دامی و کشاورزی

سالن تولید فرآورده های گوشتی و لبنی، مکانی است که در آن مواد خام مانند گوشت، شیر و سایر محصولات لبنی به محصولات نهایی مانند سوسیس، کالباس، پنیر، ماست، کره و سایر فرآورده های گوشتی و لبنی تبدیل می شوند. این سالن ها نقش مهمی در زنجیره تامین مواد غذایی ایفا می کنند و به تامین غذای سالم و مغذی برای انسان ها کمک می کنند. در این سالن ها مواد خام مانند گوشت و شیر قبل از فرآوری باید به طور کامل شسته شده و از نظر کیفیت و سلامت بررسی شوند.

مواد خام ممکن است تحت فرآیندهایی مانند خرد کردن، قطعه قطعه کردن، مخلوط کردن، طعم دهی و مرینیت قرار گیرند. محصولات نهایی باید در بسته بندی های مناسب و بهداشتی بسته بندی شوند تا از فساد و آلودگی آنها جلوگیری شود. محصولات نهایی باید در شرایط مناسب دما و رطوبت نگهداری شوند تا کیفیت و ماندگاری آنها حفظ شود.

کنترل کیفیت در سالن تولید فرآورده های گوشتی و لبنی از اهمیت حیاتی برخوردار است و باید در تمام مراحل فرآوری از جمله آماده سازی مواد خام، پیش فرآوری، فرآوری، بسته بندی و انبارداری به طور دقیق انجام شود. برای این منظور از روش های مختلفی مانند بازرسی بصری، آزمایش های میکروبی و شیمیایی و استفاده از تجهیزات کنترل کیفیت استفاده می شود.

رعایت بهداشت در سالن تولید فرآورده های گوشتی و لبنی از جمله مهمترین عوامل برای تولید محصولات سالم و باکیفیت است. برای این منظور باید به طور مرتب و منظم تجهیزات و سطوح سالن تولید ضدعفونی و پاکسازی شوند و کارکنان باید از لباس های کار مناسب و تجهیزات حفاظت فردی استفاده کنند.

کاربرد اسکرابر در نظافت سالن های تولید فرآورده های گوشتی و لبنی در صنایع غذایی، دامی و کشاورزی

دستگاه اسکرابر صنعتی، یکی از انواع تجهیزات نظافت صنعتی است که به شکلی کاملا مکانیزه به نظافت سطوح مختلف می‌پردازد. این دستگاه مجهز به دو مخزن آب تمیز و کثیف است. بنابراین کاربر مطمئن است که در تمام طول نظافت تمامی سطوح را با آب تمیز مورد نظافت قرار میدهد. این دستگاه می‌تواند به طور همزمان آب و مواد شوینده را به روی سطح پاشش کرده و با برس زنی هرگونه آلودگی را از روی سطوح جدا نموده و سپس با نیزوی مکش قوی و شاسی تی آلودگی ها را مکش کرده و به درون مخزن آب کثیف انتقال دهد.

این دستگاه با عملکرد سریع و بهینه ای که دارد روند و پروسه نظافت را سریع تر کرده و میتواند در مدت زکانی کم حجم وسیعی از محیط را مورد نظافت و شست و شوی قرار  دهد. نظافت منظم سالن های تولید با اسکرابر می تواند به بهبود بهداشت و ایمنی محیط کار و همچنین به حفظ کیفیت محصولات غذایی کمک کند.

کاربرد مکنده صنعتی در نظافت سالن های تولید فرآورده های گوشتی و لبنی در صنایع غذایی، دامی و کشاورزی

مکنده صنعتی یک دستگاه قدرتمند در نظافت صنعتی است که مجهز به یک موتور قوی و با توان بالا است. این موتور مکشی قوی را در طول لوله خرطومی دستگاه ایجاد می‌نماید. از آنجایی که سالن های تولید فرآورده های گوشتی و لبنی در طول روز مقدار زیادی پسماند و زباله تولید می‌کنند. عدم نظافت این پسماندها و زباله ها منجر به تجمع باکتذی ها و ویروس ها میگردد و فضایی آلوده را بوجود می آورد. برای حل این معضل نظافت روزانه و مستمر این سطوح لازم است. مکنده صنعتی دستگاهی کلیدی برای ایجاد محیطی مطبوع و بهداشتی در سالن های تولید فرآورده های گوشتی است.

 

مکنده صنعتی می تواند به سرعت و به طور موثر گرد و غبار، ذرات معلق، ضایعات گوشتی و آلودگی ها  و پسماندها را از سطوح مختلف جمع آوری کند و به این ترتیب فرآیند نظافت سالن های تولید را به طور قابل توجهی سریعتر و آسان تر می کند. این دستگاه با استفاده از لوازم جانبی و انواع سری ها و نازل هایی که به همراه دارد به تمامی نقاط دور از دسترس نفوذ کرده و به نظافت ان ها میپردازد.

کاربرد واترجت صنعتی در نظافت سالن های تولید فرآورده های گوشتی و لبنی در صنایع غذایی، دامی و کشاورزی

گوشت و فرآورده های لبنی حاوی مقادیر زیادی چربی و روغن هستند که می توانند به راحتی روی سطوح کف بچسبند و لکه های چربی ایجاد کنند. این لکه های چربی به مرور زمان سفت می شوند و به سختی از بین می روند. گوشت و فرآورده های لبنی همچنین حاوی مقادیر زیادی پروتئین هستند که می توانند در مجاورت گرما و رطوبت دناتوره شده و به سطوح کف بچسبند. این پروتئین های دناتوره شده به سختی با شوینده های معمولی حل می شوند و برای از بین بردن آنها به فشار و دمای بالای آب واترجت صنعتی نیاز است.

در فرآیند خرد کردن، قطعه قطعه کردن و مخلوط کردن مواد گوشتی و فرآورده های لبنی نیز، ذرات ریز این مواد می توانند در هوا معلق شده و به مرور زمان روی سطوح کف بنشینند. این ذرات ریز می توانند باکتری ها و میکروارگانیسم های مضر را نیز به همراه داشته باشند و برای سلامتی کارکنان مضر باشند. واترجت صنعتی با فشار و دمای بالای آب می تواند میکروارگانیسم های مضر مانند باکتری ها، ویروس ها و قارچ ها را از سطوح کف از بین ببرد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 10 =

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید