آشنایی با بهترین روش های نظافت محوطه در بخش خدمات عمومی و تعمیرات در صنایع معدن، فولاد و فلزات

آشنایی با بهترین روش های نظافت محوطه در بخش خدمات عمومی و تعمیرات در صنایع معدن، فولاد و فلزات

ضرورت نظافت محوطه در بخش خدمات عمومی و تعمیرات در صنعت معدن، فولاد و فلزات

حفظ نظافت و بهداشت محوطه در بخش خدمات عمومی و تعمیرات در صنایع معدن، فولاد و فلزات از اهمیت بالایی برخوردار است. این امر نه تنها به لحاظ ظاهری و زیبایی محیط کار، بلکه بر ایمنی، سلامتی و کارایی کارکنان نیز تاثیر بسزایی می‌گذارد. انباشت ضایعات، زباله و مواد خطرناک در محوطه می‌تواند خطر آتش‌سوزی، انفجار و جراحت را افزایش دهد. نظافت منظم محوطه به ‌کاهش این خطرات کمک می‌کند.

همچنین محوطه نامرتب و پر از زباله می‌تواند تمرکز و کارایی کارکنان را تحت تاثیر قرار دهد. نظافت محوطه به ایجاد محیطی دلنشین و با نشاط کمک می‌کند که می‌تواند انگیزه و کارایی کارکنان را افزایش دهد. ریختن ضایعات و مواد خطرناک در محوطه می‌تواند به آلودگی خاک و هوای اطراف منجر شود. این امر می‌تواند برای کارکنان و افراد حاضر در مجموعه خطراتی را به همراه داشته باشد و موجب بیماری گردد. نظافت محوطه به ‌حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی آن کمک می‌کند.

ایجاد یک برنامه دقیق و روزانه برای نظافت محوطه در بخش خدمات عمومی و تعمیرات علاوه بر ایجاد محیطی بهداشتی و تمیز، فضای محوطه را نیز باز می‌کند تا تجهیزات لازم و ماشین آلات در صورت نیاز بتوانند براحتی در محیط تردد کنند. برای ایجاد یک روند دقیق برای نظافت روزانه محوطه دستگاه های نظافت صنعتی بهترین پیشنهاد هستند. دستگاه‌های نظافت مکانیزه می‌توانند در مدت زمان کوتاهی حجم وسیعی از محوطه را مورد نظافت قرار دهند. این دستگاه‌ها به آموزش کمی نیاز دارند و اپراتور با یک نگاه کلی به راحتی می‌تواند آن‌ها را مورد استفاده قرار دهد.

مزیت دیگر تجهیزات نظافت صنعتی این است که در طول روند نظافت به طور یکنواخت به نظافت می‌پردازند و به راحتی توسط کاربر قابل تنظیم هستند. در واقع کاربر بسته به نوع، میزان و جنس آلودگی، یک برنامه مناسب برای نظافت وشست و شوی انتخاب می‌نماید.

کاربرد سوییپر در نظافت محوطه در معدن، فولاد و فلزات

سوییپر صنعتی یک دستگاه مکانیزه نظافتی است که برای نظافت خیابان، محوطه‌ها و فضاهای گسترده صنعتی بسیار ایده‌آل است. این دستگاه با کمک حرکات دورانی برس‌های جانبی و همچنین برس مرکزی به جمع آوری زباله‌ها و پسماندهای سطح زمین پرداخته و سپس با عمل مکش تمامی آلودگی‌های جمع‌آوری شده را وارد مخزن بزرگ می‌کند.

سوییپرها برای نظافت محوطه‌های صنعتی مانند کارخانه‌ها، انبارها، سوله‌ها و … بسیار کاربردی هستند. این دستگاه با عملکرد مکانیزه خود، روند نظافت را تسریع بخشیده و علاوه بر آن بر کیفیت نظافت نیز موثر است.

سوییپرها با سرعت بالا و به طور خودکار زباله‌ها و آلودگی‌ها را از سطح زمین جمع آوری می‌کنند. این امر به طور قابل توجهی سرعت نظافت را در مقایسه با روش های سنتی مانند جارو دستی افزایش می‌دهد. به خصوص در محوطه های بزرگ صنعتی که نیاز به نظافت مداوم دارند، استفاده از سوییپر می تواند در زمان و هزینه های نیروی انسانی صرفه جویی قابل توجهی کند.

مخزن با ظرفیت مناسب سوییپر به کاربر اجازه می‌دهد تا زباله‌ها را به طور کامل جمع آوری کند و مدت زمان طولانی‌تری به نظافت بپردازد و از باقی ماندن زباله در محیط جلوگیری به عمل می‌آورد. در واقع استفاده از سوییپر با مخزن مناسب با توجه به نیاز کاربر، می‌تواند به افزایش رضایت او از عملکرد دستگاه سوییپر منجر شود.

کاربرد واترجت صنعتی در تمیزکاری محوطه در معدن، فولاد و فلزات

واترجت صنعتی یا همان کارواش فشار قوی دستگاهی است که از آب با فشار بسیار بالا برای تمیزکاری و شستشوی سطوح مختلف استفاده می‌کند. این دستگاه‌ها در صنایع مختلف از جمله معدن، فولاد و فلزات کاربرد فراوانی دارند. واترجت صنعتی با ایجاد جریان  قوی فشار آب می‌تواند به طور موثر انواع آلودگی‌های سنگین مانند گل و لای، روغن، گریس، زنگ زدگی و رسوبات را از سطوح مختلف پاک کند. 

فضای محوطه در بخش خدمات عمومی و تعمیرات در صنایع معدن، فولاد و فلزات همواره نیاز به نظافت دارد. این محوطه ها معمولا  دارای تجهیزات صنعتی مختلف هستند و یا در اثر تعمیرات تجهیزات مختلف و انجام عملیات مختلف تعمیراتی ممکن است آلوده شوند. برای رفع این آلودگی‌ها نیاز به واترجت صنعتی است. شست و شوی تجهیزات و از بین بردن زنگ زدگی‌ها و روغن‌های رسوب کرده بر روی آن‌ها با استفاده از کارواش صنعتی بسیار راحت و سریع انجام می‌شود.

تمیز کردن منظم تجهیزات صنعتی با استفاده از واترجت می‌تواند به شناسایی و رفع عیوب جزئی قبل از تبدیل شدن به خرابی‌های بزرگ کمک کند. استفاده از این دستگاه کاربردی همچنین می‌تواند به بهبود عملکرد تجهیزات و افزایش راندمان کاری دستگاه‌ها کمک کند. نهایتا با افزایش طول عمر و کاهش خرابی تجهیزات صنعتی با استفاده از واترجت، می‌توان هزینه‌های تعمیر و نگهداری تجهیزات را به طور قابل توجهی کاهش داد.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 9 =

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید