آشنایی با بهترین روش های تعمیرات و نگه داری در بخش خدمات عمومی و تعمیرات در صنعت معدن، فولاد و فلزات

آشنایی با بهترین روش های تعمیرات و نگه داری در بخش خدمات عمومی و تعمیرات در صنعت معدن، فولاد و فلزات

لزوم تعمیرات ونگه داری در بخش خدمات عمومی و تعمیرات در صنعت معدن، فولاد و فلزات

صنعت معدن، فولاد و فلزات از جمله صنایع مادر و زیربنایی هر کشوری محسوب می‌شوند که نقش حیاتی در توسعه اقتصادی و صنعتی کشور دارند. در این صنایع، تجهیزات و ماشین آلات سنگین و پیچیده ای به کار گرفته می‌شود که برای حفظ کارایی و راندمان تولید، به طور مداوم به تعمیرات و نگهداری نیاز دارند.

خرابی‌های ناگهانی تجهیزات می‌تواند منجر به توقف خطوط تولید، خسارات مالی سنگین، اتلاف وقت و به خطر افتادن جان کارکنان شود. تعمیرات و نگهداری پیشگیرانه می‌تواند از بروز این خرابی‌ها جلوگیری کند و از بایجاد چنین مشکلاتی پیشگیری کند. با انجام تعمیرات و نگهداری منظم، می‌توان طول عمر تجهیزات را افزایش داد و از سرمایه گذاری‌های انجام شده به بهترین نحو محافظت کرد.

تعمیرات و نگهداری منظم می تواند به بهبود عملکرد تجهیزات و افزایش راندمان تولید کمک کند. با انجام تعمیرات و نگهداری پیشگیرانه، می‌توان از بروز خرابی‌های بزرگ و پرهزینه جلوگیری کرد و در نتیجه هزینه‌های تعمیرات را به طور قابل توجهی کاهش داد.

تجهیزات معیوب و ناامن می‌تواند خطر بروز حوادث و جراحات را برای کارکنان افزایش دهد. تعمیرات و نگهداری منظم می‌تواند به ایجاد محیطی امن تر برای کارکنان کمک کند. در بسیاری از کشورها، قوانین و مقرراتی برای تعمیرات و نگهداری تجهیزات در صنایع مختلف از جمله صنعت معدن، فولاد و فلزات وجود دارد. عدم رعایت این قوانین و مقررات می‌تواند منجر به جریمه های سنگین و حتی تعطیلی کارخانه شود.

بازرسی منظم تجهیزات می‌تواند به شناسایی عیوب جزئی قبل از تبدیل شدن به خرابی‌های بزرگ کمک کند. تعمیرات پیشگیرانه شامل تعویض قطعات فرسوده، روانکاری تجهیزات و انجام تنظیمات لازم است.

کاربرد واترجت آبگرم در نظافت بخش خدمات عمومی و تعمیرات معدن، فولاد و فلزات

واترجت آبگرم یا واترجت بخار دستگاهی است که از آب داغ با فشار بالا برای تمیزکاری سطوح مختلف استفاده می‌کند. این دستگاه‌ها در مقایسه با واترجت‌ آب سرد، برای نظافت آلودگی‌های وسیع مناسب‌تر بوده و به شکل موثرتری به نظافت سطوح می‌پردازند. برای نظافت آلودگی‌های روغنی و رسوبات سخت و کهنه، انواع آلودگی‌های سنگین مانند روغن، گریس، زنگ زدگی، رسوبات و جرم های مختلف استفاده از واترجت آبگرم بسیار کمک کننده است.

واترجت آبگرم می‌تواند به طور کامل چربی و روغن را از سطوح مختلف صنعتی پاک کند. حرارت آب داغ  سطوح آلوده را تا حدی استریل نموده و از رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها جلوگیری می‌کند. این دستگاه همچنین  می‌تواند برای باز کردن لوله‌های فاضلاب مسدود شده استفاده شود. علاوه بر آن واترجت آبگرم برای تمیزکاری انواع ماشین آلات و تجهیزات سنگین مانند بیل مکانیکی، کامیون، جرثقیل و … بسیار کاربردی است.

یکی دیگر از مزایای کارواش صنعتی آبگرم این است که برای تمیزکاری و آماده سازی سطوح قبل از رنگ آمیزی بسیار مناسب است. همچنین این دستگاه کارآمد می‌تواند برای پاکسازی سطوح آلوده به مواد شیمیایی خطرناک استفاده شود.

کاربرد مکنده صنعتی در نظافت بخش خدمات عمومی و تعمیرات صنایع معدن، فولاد و فلزات

مکنده صنعتی دستگاهی است که از مکش قوی برای جمع آوری گرد و غبار، ذرات معلق، مایعات و مواد جامد از سطوح مختلف استفاده می‌کند. این دستگاه‌ها در مقایسه با روش‌های سنتی نظافت مانند جارو دستی، مزایای زیادی دارند. مکنده صنعتی می‌تواند برای تمیزکاری انواع سطوح مانند کفپوش‌ها، دیوارها، سقف‌ها، ماشین آلات و تجهیزات استفاده شود. همچنین جمع آوری مایعات ریخته شده مانند آب، روغن و مواد شیمیایی بسیار کاربردی و مفید است.

از این دستگاه مکنده صنعتی برای جمع آوری مواد جامد مانند تراشه های فلز، خاک اره و انواع زباله خشک نیز استفاده شود. در بخش خدمات عمومی و تعمیرات در صنایع معدن، فولاد و فلزات، عملیات زیادی مبنی بر تعمیرات دستگاه حتی مختلف صورت میگیرد که ممکن است باعث ریزش های مختلف بر روی سطوح شود. جمع آوری و پاکسازی این فضاهای گسترده توسط مکنده های صنعتی به راحتی انجام می‌گیرد.

مکنده های صنعتی می‌توانند تمامی آلودگی های ناشی از تعمیرات را در درون مخزن بزرگ خود جای می‌دهند و از آنجایی که این مخزن‌ها ظرفیت بالایی دارند نیاز به تخلیه در آن‌ها کمتر بوده و مدت زمان بیشتری می‌توانند به نظافت بپردازند.

کاربرد اسکرابر صنعتی در نظافت بخش خدمات عمومی و تعمیرات معدن، فولاد و فلزات

اسکرابر صنعتی یک دستگاه مکانیزه برای نظافت انواع سطوح کف سنگی، سرامیکی، سیمانی و… است. این دستگاه با پاشش همزمان آب و مواد شوینده بر روی سطوح مختلف و حرکت یکنواخت برس های دیسکی خود تمامی آلودگی ها را از سطح جدا کرده و با مکش آب و آلودگی ها سطوحی پاک و درخشان را برجای میگذارد. کف شوی صنعتی می‌تواند براحتی بر روی سطوح مختلف حرکت کرده و آلودگی ها را مانند روغن، گریس، لکه ها، جرم و رسوبات را از سطوح مختلف پاک کند.

این دستگاه با عملکرد سریع خود، می‌تواند سطوح گسترده را در صنعت معدن، فولاد و فلزات مورد نظافت قرار داده و موجب افزایش کیفیت نظافت شود. علاوه بر آن سرعت نظافت با اسکرابر صنعتی در مقایسه با روش های سنتی به میزان چشمگیری افزایش می‌یابد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید