آشنایی با بهترین روش های نظافت سالن سیلندرسازی در بخش سیلندرسازی در صنایع چاپ و بسته بندی

آشنایی با بهترین روش های نظافت سالن سیلندرسازی در بخش سیلندرسازی در صنایع چاپ و بسته بندی

لزوم نظافت سالن سیلندرسازی در صنعت چاپ و بسته بندی

سالن سیلندرسازی، بخش مهمی از صنعت چاپ و بسته بندی است که در آن فرآیند ساخت و آماده سازی سیلندرهای چاپ انجام می شود. سیلندرها قطعات استوانه ای شکل فلزی هستند که طرح و نقش مورد نظر برای چاپ را بر روی آن‌ها حک می‌کنند. این طرح و نقش می‌تواند شامل تصاویر، متون، بارکدها و سایر عناصر گرافیکی باشد. طرح و نقش مورد نظر با استفاده از دستگاه های حکاکی لیزری، مکانیکی یا شیمیایی بر روی سطح سیلندر حک می شود.

به طور کلی سالن‌های سیلندرسازی نقشی اساسی در تولید محصولات چاپی با کیفیت بالا ایفا می کنند. سیلندرهای چاپ با کیفیت، تصاویر و متون واضح و شفافی را بر روی سطوح مختلف چاپ می کنند که برای طیف گسترده ای از محصولات مانند بسته بندی مواد غذایی، برچسب ها، روزنامه ها، مجلات، کتاب ها و غیره مورد استفاده قرار می گیرند.

سالن های سیلندرسازی، علیرغم نقشی که در تولید محصولات چاپی با کیفیت ایفا می‌کنند، می‌توانند منبع تولید آلاینده‌های مختلفی باشند. این آلاینده‌ها می‌توانند به محیط زیست، سلامت انسان و کیفیت محصولات نهایی آسیب برسانند. در فرآیند حکاکی سیلندر، ذرات ریز فلز از سطح سیلندر جدا می شوند و در هوا منتشر می شوند. تنفس این ذرات می تواند باعث مشکلات تنفسی، بیماری های قلبی و سایر مشکلات سلامتی شود.

ذرات ریز فلز و خرده ضایعات نیز بر روی زمین پراکنده می‌شود که در صورت عدم نظافت موجب اختلال در روند کار می‌شوند. برای این امر ایجاد یک برنامه دقیق نظافتی به صورت مستمر و روزانه لازم است. نظافت صنعتی می‌تواند به طور مکانیزه به جمع‌‌آوری زباله‌ها و ذرات ریز و درشت بپردازد و سطوحی تمیز و عاری از ضایعات و آلودگی برجای بگذارد.

کاربرد اسکرابر در نظافت سالن سیلندرسازی در صنایع چاپ و بسته بندی

اسکرابر صنعتی دستگاهی است که برای حذف آلاینده‌ها از روی سطوح مختلف در  سالن سیلندرسازی استفاده می‌شود. در صنعت چاپ و بسته بندی، از کف شوی صنعتی در سالن‌های سیلندرسازی برای نظافت و جمع آوری زباله‌ها به طور موثر در محیط استفاده می‌شود. اسکرابر صنعتی با شست و شوی سطوح کف و جمع آوری براده‌های ریز و ذرات فلزی کوچک به نظافت مستمر سطوح و فضای سالن بسیار کمک می‌کند.

دستگاه کف شوی صنعتی دارای دو مخزن آب تمیز و کثیف است. این دستگاه به کاربر این اجازه را می‌دهد که تمام سطوح را با آب تمیز مخزن مورد نظافت قرار دهد. آب کثیف نیز پس از جمع آوری توسط تی تعبیه شده در قسمت انتهایی دستگاه به درون مخزن آب کثیف می‌رود. استفاده از اسکرابر صنعتی در مقایسه با روش‌های دستی روند نظافت را تسریع نموده و علاوه بر آن بر کیفیت نظافت نیز تاثیر به سزایی دارد. جمع‌آوری آلودگی‌های ناشی از سیلندرسازی به نظافت محیط و سلامت کارمندان بسیار کمک کرده و سطوحی تمیز و براق را بر جای می‌گذارد.

کاربرد مکنده صنعتی در نظافت سالن سیلندرسازی در صنایع چاپ و بسته بندی

مکنده صنعتی یکی از انواع پرکاربرد تجهیزات نظافتی است. این دستگاه مجهز به موتوری قدرتمند و با توان بالا است که می‌تواند یک نیروی مکش قوی در طول لوله خرطومی ایجاد نماید. این دستگاه ها قادر به جمع‌آوری ذرات ریز و درشت پسماند و انواع آلودگی از قبیل خاک و مایعات هستند.

جاروبرقی صنعتی علاوه بر موارد فوق از قدرت مانور بالایی نیز برخوردار است و می‌تواند در طول مسیرها و بین تجهیزات حرکت کرده و به راحتی همه نقاط دور از دسترس را مورد نظافت قرار دهد. علاوه بر آن وجود یک مخزن بزرگ در ساختار دستگاه کاربر را در امر تخلیه مخزن آسوده کرده است. در واقع افراد می‌توانند ساعات طولانی بدون نگرانی از پر شدن مخزن به نظافت پرداخته و پیامدهای تخلیه مکرر و پی در پی مخزن دستگاه را نداشته باشند.

در سالن سیلندر سازی نیز، آلودگی های سبک به دلیل وزن کمی که دارند، ممکن است در هوا معلق مانده و سپس بر روی سطوح مختلف و یا تجهیزات رسوب نمایند. برای نظافت تجهیزات و جمع‌آوری این ذرات ریز مکنده صنعتی می‌تواند بهترین انتخاب باشد. این دستگاه به راحتی می‌تواند با استفاده از نازل‌ها و سری‌های مخصوص لابلای تجهیزات، زیر دستگاه‌ها و نقاط کور را مورد نظافت و تمیزکاری قرار دهد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید