آشنایی با جدیدترین روش های نظافت تابلو برق در بخش خدمات عمومی و تعمیرات در صنایع چاپ و بسته بندی

آشنایی با جدیدترین روش های نظافت تابلو برق در بخش خدمات عمومی و تعمیرات در صنایع چاپ و بسته بندی

لزوم نظافت تابلو برق در بخش خدمات عمومی و تعمیرات در صنعت چاپ و بسته بندی

تابلو برق در بخش خدمات عمومی و تعمیرات در صنعت چاپ و بسته بندی، محفظه‌ای است که تجهیزات الکتریکی و کنترلی مورد نیاز برای توزیع برق، حفاظت از تجهیزات و کنترل فرآیندهای مختلف در این بخش را در خود جای می‌دهد. این تابلوها نقش حیاتی در عملکرد ایمن و کارآمد این بخش ایفا می‌کنند. در واقع بدنه این دستگاه محفظه‌ای است که تجهیزات الکتریکی را در خود جای می‌دهد و از آن‌ها در برابر گرد و غبار، رطوبت و ضربه محافظت می‌کند.

تابلو برق باید به طور مرتب بازرسی و نگهداری و نظافت شود تا از عملکرد ایمن و کارآمد آن اطمینان حاصل شود. رعایت نکات ایمنی، در مورد این بخش بسیار ضروری است زیرا در عملکرد بی عیب و نقص و ایمن این تابلوها اطمینان کامل ایجاد کرده و بسیار موثر است.

تابلو برق‌ها در بخش خدمات عمومی و تعمیرات در صنعت چاپ و بسته بندی می‌توانند در معرض انواع مختلفی از آلودگی‌ها و کثیفی‌ها قرار بگیرند. گرد و غبار ناشی از فعالیت‌های ساختمانی، رفت و آمد و تهویه نامناسب می‌تواند در داخل تابلو برق جمع شده و به مرور زمان بر عملکرد تجهیزات الکتریکی تاثیر بگذارد و باعث گرم شدن بیش از حد و ایجاد اتصال کوتاه شود.

ذرات ریز ناشی از فرآیندهای چاپ و بسته بندی مانند کاغذ، مقوا، جوهر و تونر می توانند در داخل تابلو برق جمع شده و به ایجاد رسوبات و انسداد در مجاری هوا و فن‌ها منجر شوند و عملکرد سیستم خنک کننده را مختل کنند.

رطوبت ناشی از نشت آب، تراکم یا هوای مرطوب می‌تواند به تابلو برق نفوذ کرده و باعث زنگ زدگی تجهیزات الکتریکی، ایجاد اتصال کوتاه و کاهش عمر مفید آن‌ها شود. همچنین مواد شیمیایی ناشی از مواد شوینده، پاک کننده‌ها، حلال‌ها و رنگ‌ها می‌توانند به تابلو برق آسیب برسانند و باعث خوردگی و فرسایش تجهیزات الکتریکی شوند.

نظافت منظم تابلو برق در بخش خدمات عمومی و تعمیرات در صنعت چاپ و بسته بندی از اهمیت حیاتی برخوردار است. آلودگی‌ها می‌توانند باعث کاهش انتقال حرارت از تجهیزات الکتریکی شده و منجر به گرم شدن بیش از حد آن‌ها شوند. گرم شدن بیش از حد نیز می‌تواند باعث کاهش عمر مفید تجهیزات، افت کارایی و ایجاد اتصال کوتاه شود.

همچنین وجود آلودگی‌ها تجمع مواد سوختنی و قابل اشتعال را در تابلو برق افزایش داده و خطر آتش سوزی را ایجاد نمایند. نظافت منظم و روزانه می‌تواند به کاهش این خطر کمک کند. در واقع نظافت دقیق و موثر  به جلوگیری از خرابی تجهیزات الکتریکی و کاهش هزینه‌های تعمیرات آنها می‌انجامد.

کاربرد مکنده صنعتی در نظافت تابلو برق در بخش خدمات عمومی و تعمیرات در صنایع چاپ و بسته بندی

مکنده صنعتی می‌توانند به عنوان ابزار موثری برای نظافت منظم تابلو برق ها در بخش خدمات عمومی و تعمیرات در صنعت چاپ و بسته بندی استفاده شوند. این دستگاه‌ها با ایجاد مکش قوی و فیلتراسیون پیشرفته ای که دارد می‌توانند انواع آلودگی ها و ذرات را از داخل و بیرون تابلو برق جمع آوری کنند. این دستگاه با ایجاد یک مکش قوی در طول لوله خرطومی دستگاه عملکرد قوی دارد. هوای مکش شده از طریق لوله و نازل به داخل مخزن مکنده هدایت می‌شود. در این مسیر، ذرات گرد و غبار، آشغال ها، ضایعات ریز و درشت و مایعات توسط جریان هوا از روی تجهیزات به داخل مخزن کشیده می‌شوند.

جاروبرقی صنعتی قدرت و سرعت مکش بالایی دارد که می‌تواند انواع آلودگی‌ها حتی ذرات ریز و سنگین را از داخل تابلو برق جمع آوری کند. این امر هر گونه آلودگی را از روی تابلو برق پاکسازی نموده و به عملکرد صحیح و مناسب تابلو برق بسیار کمک خواهد کرد.

وجود لوازم جانبی کارآمد و لوله و نازل مکنده به کاربر اجازه می‌دهد تا به نقاط دشوار دسترسی داشته باشد و آلودگی‌ها را به طور کامل از تمام گوشه ها و زوایای کور و دور از دسترس جمع آوری نماید. یکی از بزرگترین مزیت های این دستگاه این است که افراد بدون نیاز به تماس مستقیم با تجهیزات الکتریکی می‌توانند تابلو برق را تمیز کنند و خطر برق گرفتگی را کاهش دهند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 18 =

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید