آشنایی با جدیدترین روش های نظافت سالن تولید کاغذ در بخش تولید کاغذ در صنعت چاپ و بسته بندی

آشنایی با جدیدترین روش های نظافت سالن تولید کاغذ در بخش تولید کاغذ در صنعت چاپ و بسته بندی

اهمیت نظافت سالن تولید کاغذ در بخش تولید کاغذ در صنایع چاپ و بسته بندی

سالن تولید کاغذ، مکانی است که در آن مواد اولیه مانند خمیر چوب، الیاف گیاهی و مواد شیمیایی به کاغذ، مقوا و سایر فرآورده های کاغذی تبدیل می‌شوند. این سالن‌ها نقش مهمی در زنجیره تامین صنایع چاپ و بسته بندی ایفا می کنند و به تامین مواد اولیه مورد نیاز برای تولید انواع مختلف محصولات چاپی و بسته بندی کمک می‌کنند.

مواد اولیه مانند چوب، ضایعات کاغذی و الیاف گیاهی قبل از استفاده در فرآیند تولید کاغذ باید به طور کامل تمیز و آماده شوند. کنترل کیفیت در سالن تولید کاغذ از اهمیت حیاتی برخوردار است و باید در تمام مراحل فرآوری از جمله آماده سازی مواد اولیه، پخت و پز، مکانیزه کردن، پرس و خشک کردن، صاف کردن و پرداخت، برش و بسته بندی به طور دقیق انجام شود. برای این منظور از روش های مختلفی مانند بازرسی بصری، آزمایش های فیزیکی و شیمیایی و استفاده از تجهیزات کنترل کیفیت استفاده می‌شود.

تمامی مراحل که عنوان شد، در روند اجرایی شدن پسماندها و زباله های زیادی را تولید میکنند که انباشت آن ها در محیط به مرور مشکلات زیادی را برای روند تولید ایجاد میکند. بنابراین نظافت منظم و مستمر در بخش تولید کاغذ از اهمیت بالایی برخوردار است.

کاربرد واترجت صنعتی در نظافت سالن تولید کاغذ در صنعت چاپ و بسته بندی

سالن های تولید کاغذ در صنعت چاپ و بسته بندی، علیرغم تولید محصولاتی که برای بسیاری از مصارف ضروری هستند، می توانند منبع تولید آلاینده‌ها و ضایعات متعددی باشند. این آلاینده‌ها و ضایعات می‌توانند به محیط زیست، سلامت انسان و کیفیت محصولات نهایی آسیب برسانند.

فرآیند تولید کاغذ شامل استفاده از آب است. این آب در مراحل مختلف فرآیند مانند پخت و پز خمیر کاغذ، شستشو و سفید کردن کاغذ آلوده می‌شود. فاضلاب حاوی مواد شیمیایی، الیاف و سایر آلاینده‌ها است. این آب ممکن است در بخش های زیادی از سالن ریزش هایی داشته باشد که نیاز به نظافت دقیق دارد. این ضایعات همچنین ممکن است بر روی سطوح مختلف چسبیده و به سختی از سطح جدا شوند . برای این امر استفاده از واترجت صنعتی می‌توان نظافت سطوح کف را آسان نماید. 

واترجت صنعتی با ایجاد یک جریان قوی از فشار آب و پاشش آن بر روی سطح مورد نظر به جدا شدن آلودگی‌ها و ضایعات از سطوح کمک کرده و روند نظافت را ارتقا بخشد. این دستگاه بدون استفاده از سوینده های صنعتی به نظافت سزوح میپردازد و نهایتا سطحی تمیز و عاری از هر گونه آلودگی را به ارمغان می‌آورد.

کاربرد اسکرابر در نظافت سالن تولید کاغذ در صنعت چاپ و بسته بندی

در سالن تولید کاغذ در صنایع چاپ و بسته بندی، گرد و غبار زیادی ایجاد میشود. این گرد و خاک به راحتی بر روی سطوح مختلف و همچنین تجهیزات و دستگاه ها مینشید و رسوب میکند. برای نظافت و شست وشوی سطوح کف از گرد و خاک، ضایعات ریز و پسماندهای سبک میتوان از اسکرابر صنعتی استفاده نمود.

اسکرابر صنعتی با استفاده از آب تمیز و برس دیسکی به راحتی سطوح مختلف را مورد نظافت قرار داده و همچنین با استفاده از مواد شوینده صنعتی مناسب میتوان سطوحی تمیز و عاری از آلودگی ایجاد نماید. یکی از مزیت های مهم در این دستگاه خشک کردن سطوح شسته شده است. در واقع دستگاه با استفاده از شاسی تی فولادی تمامی آب و مواد آلوده و جدا شده از سطح را جمع آوری و سپس مکش نموده و وارد مخزن آب کثیف میکند.

این دستگاه در مقایسه با روش های سنتی و دستی نظافت بسیار قوی عمل کرده و می‌تواند در مدت زمان کوتاهی سطح وسیعی را نظافت کند. راندمان بالای این دستگاه روند نظافت را سریع کرده و علاوه  بر آن کییت نظافت را نیز بهبود می‌بخشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید