آشنایی با جدیدترین روش های نظافت انبار در صنعت چاپ و بسته بندی

آشنایی با جدیدترین روش های نظافت انبار در صنعت چاپ و بسته بندی

اهمیت نظافت انبار در بخش انبار در صنعت چاپ و بسته بندی

در صنعت چاپ و بسته بندی، انبار به فضایی اطلاق می شود که در آن مواد اولیه، کالاهای نیمه ساخته و محصولات نهایی نگهداری و مدیریت می شوند. این انبارها نقش مهمی در زنجیره تامین ایفا می کنند و به طور کلی شامل بخش های مختلفی از جمله مواردی مانند: بخش مواد اولیه، بخش کالاهای نیمه ساخته، بخش محصولات نهایی هستند.

انبارها واحدهایی هستند که در آن مواردی مانند کنترل کیفیت و کمیت مواد اولیه ورودی، نگهداری مواد اولیه، کالاهای نیمه ساخته و محصولات نهایی در شرایط مناسب و ایمن، جمع آوری و بسته بندی سفارشات مشتریان انجام می‌شود. انبارهای صنعت چاپ و بسته بندی به دلیل ماهیت فعالیت خود، با انواع مختلفی از ریزش ها، آلودگی ها و زباله ها روبرو هستند.

ضایعات حاصل از برش، پانچ، قالب گیری و سایر فرآیندهای قبل از چاپ، ضایعات حاصل از دستگاه‌های ماکولاتور که برای از بین بردن اسناد و مدارک استفاده می شوند، کثیفی ناشی از دست ها، کفش ها و سایر منابع می تواند بر روی زمین و قفسه ها رسوب کند و ظاهر انبار را تحت تاثیر قرار دهد و همچنین گرد و غبار ناشی از کاغذ، مقوا، پلاستیک و سایر مواد می تواند در هوا معلق باشد و بر کیفیت محصول نهایی و سلامت کارکنان تأثیر بگذارد.

نظافت و پاکیزگی مستمر و روزانه در انبارهای صنعت چاپ و بسته بندی به دلایل مختلفی ضروری است که باید به آن پرداخته شود. وجود این آلودگی‌ها می‌توانند به مرور باعث خرابی تجهیزات و کاهش زمان تولید شوند. محیط کار تمیز و منظم می‌تواند به بهبود جریان کار و افزایش بهره وری افراد در سیستم کمک کرده و راندمان کارکنان را افزایش دهد. همچنین کاهش خرابی تجهیزات، افزایش بهره وری و صرفه جویی در هزینه های مربوط به تمیزکاری می تواند منجر به کاهش هزینه های کلی شود.

کاربرد اسکرابر در شست و شوی انبار در صنعت چاپ و بسته بندی

اسکرابر صنعتی دستگاهی کارآمد برای نظافت و ضدعفونی کردن و جمع آوری هر گونه آلودگی و پسماند ریز مانند گرد و غبار و خاک از سطوح مختلف از جمله کف سالن های چاپ و بسته بندی است. این دستگاه ها با استفاده از آب، مواد شوینده و سامانه برس زنی، آلودگی‌ها را از روی زمین جمع آوری و سطوح را مورد شست و شوی قرار داده و سپس تمیز و خشک می‌کنند. اسکرابرها می توانند برای نظافت انواع مختلف کفپوش ها از جمله سنگ، سیمان و سرامیک استفاده شوند.

فن قدرتمند اسکرابر، آب و مواد شوینده را بر روی زمین پاشش کرده و به سمت جلو هدایت می‌کند و در حین حرکت، آلودگی‌ها، گرد و غبار، ذرات ریز و مواد شیمیایی مانند جوهر را از روی سطح جدا می‌کند. برس‌های چرخشی اسکرابر با حرکت دورانی و سریع خود، به جدا کردن لکه های سرسخت و چسبیده از روی سطح کمک می‌کنند. در نهایت نیز، آب کثیف و آلودگی‌ها از روی زمین توسط تیغه مکش در پشت اسکرابر جمع آوری و به مخزن آب کثیف دستگاه هدایت می‌شوند.

کاربرد مکنده صنعتی در نظافت انبار در صنعت چاپ و بسته بندی

مکنده صنعتی دستگاه است که برای مکش و جمع آوری ذرات ریز و درشت، ضایعات و آلاینده‌های سالن های تولید از سطوح مختلف از جمله سطوح سنگی، سرامیکی و همچنین آلودگی های روی تجهیزات و ماشین آلات استفاده می‌شوند. این دستگاه با استفاده از موتورهای قدرتمند و با توان بالا و ایجاد مکش قوی در طول دستگاه، می‌توانند طیف گسترده‌ای از مواد را از جمله ضایعات درشت کاغذ و مقوا و یا ذرات ریز گرد و غبار را جمع آوری کنند.

مکش قوی جاروبرقی صنعتی به کاربر این اجازه را می‌دهد که بتواند ضایعات درشت کاغذ و مقوا را به راحتی مکش نموده و وارد مخزن دستگاه نماید. این دستگاه همچنین مجهز به مخزنی بزرگ با حجم بالاست و می‌توانند مقدار زیادی پسماند حجیم را در خود جای بدهد. جاروبرقی صنعتی علاوه بر خاک قابلیت مکش آب را نیز دارد. همچنین این دستگاه دارای یک سیستم فیلتراسیون قوی و پیشرفته است که از انتشار مجدد ذرات ریز به هوای اطراف جلوگیری می‌کند.

این دستگاه با نیروی مکش قوی خود گرد و غبار رسوب کرده بر روی تجهیزات و ماشین آلات را جمع‌آوری کرده و از خرابی دستگاه ها جلوگیری به عمل می‌آورد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + دو =

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید